Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  تمايز محصول و برند تمايز محصول و برند

خدمات ثبتی محمد

تمايز محصول و برند

تمايز محصول و برند

ممكن است براي شما نيز اين سوال به وجود آمده باشد كه آيا محصول همان برند است؟ و اگر اين چنين نيست چرا برخي از محصولات شركت ها همان نام برند را دارند؟ در اين بخش تفاوت اصلي بين برند و محصول را بيان مي كنيم و دليل اصلي كه شما نياز به ثبت برند و برند سازي داريد را عنوان خواهيم كرد.

در اصل محصول آن چيزي است كه شما توليد مي كنيد، خلق مي كنيد و يا ارائه مي دهيد و مشترياني داريد كه آن را با توجه به نياز خود خريداري مي كنند و از آن استفاده مي كنند. اين در حالي است كه برند يا علامت تجاري مفهومي فراتر از اين دارد. مثلا شما اگر توليد كننده مواد غذايي باشيد مواد غذايي مي شوند محصول شما. مانند تن ماهي، رب گوجه فرنگي، كنسرو و غيره كه همه مي توانند محصولات يك كارخانه يا توليد كننده باشند. اما برند تصوير، مفهوم يا نمادي است كه باعث شناسايي محصولات شما مي شود. بنابراين همه محصولات شما مي تواند در صورتيكه در يك طبقه قرار بگيرند با استفاده از برند به بازار معرفي شوند.

مثلا برند نايكي تصوير يك تيك است كه مفهومي را در بر دارد اما محصولات شركت نايكي انواع لوازم ورزشي مانند كيف ورزشي، كفش و يا شلوار و غيره را در بر مي گيرد. اما مشخصه اي كه باعث مي شود كه لباس هاي ورزشي نايكي با لباس هاي ورشي ديگر در جوامع مختلف از هم تشخيص داده شوند، علان برند يا لولگو يا علامت تجاري شركت است.

برند ها خلق مي شوند تا به مشتري نشاني بدهند تا مشتريان با استفاده از مشاهده اين تصوير به راحتي محصولات ديگر شركت را نيز شناسايي كنند. تجربه خوب استفاده از محصولات شما با نقشي كه برند در ذهن مشتري ايجاد مي كند، مشتري را به سمت ديگر محصولات شما سوق مي دهد.

اهميت ثبت برند بسيار زياد است. در واقع با توضيحاتي كه داده شد به راحتي مي توان به اين نتيجه رسيد كه برند شناسنامه محصولات شما است و بايد به عنوان يك دارايي از آن محافظت شود تا كسي بدون اجازه شما از آن استفاده نكند و باعث تخريب برند شما نشود. از اين رو بايد يكي از اولين اولويت هاي هر كسب و كاري ثبت برند يا ثبت علامت تجاري باشد.  با ثبت علامت تجاري عملا شما مالك برند مي شويد و هيچ فرد يا نهادي نمي تواند بدون داشتن مجوز از شما از اين برند استفاده كند.

با ثبت برند مي توانيد به راحتي روي شهرت و آوازه برند كار كنيد. اقداماتي مانند بازاريابي، تبليغات، طرح هاي تشويقي و غيره همه با تكيه بر برند هايي قابل انجام است كه قبلا به نام فرد يا شركت به ثبت رسيده باشند.

متولي ثبت برند اداره مالكيت معنوي است. با ارائه مداركي و طي مراحلي برند را بايد ثبت كنيد و از اين پس به عنوان يك دارايي قابل فروش به آن نگاه كنيد. سوابق و اعتبار زياد يك برند مي تواند دارايي روز افزوني براي شركت ها تلقي شود.

هيچ چيز به اندازه ثبت برند از محصولات و اصالت محصولات شما محافظت نمي كند. چنانچه برند شما ثبت نشود افرادي مي توانند با سو استفاده از اين فرصت از برند شما روي محصولات نا مناسب استفاده كنند و باعث از بين رفتن زحمات و سرمايه هاي شما شوند. از اين رو براي حفاظت از برند خود اگر هنوز اقدام به ثبت برند نكرده ايد فورا اقدام كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/20 ساعت: ۲۰ توسط:sabtsherkat20 :